کد خبر: ۱۵۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ اندکی پیش از خروج از کاخ سفید به مقصد تگزاس برای بازدید از دیوار مرزی برابر خبرنگاران قرار گرفت و در پاسخ به سئوالی درباره شورش‌های منتهی به اشغال کنگره در هفته گذشته گفت: «ما خشونت نمی‌خواهیم. درباره استیضاح، این ادامه بزرگ‌ترین شکار جادوگر در تاریخ سیاست است. به عقیده من خطری بزرگ برای کشور ما پدید می‌آورد و البته خشمی بزرگ. من خشونت نمی‌خواهم.»

رئیس جمهوری آمریکا درباره نقش خود در شورش کنگره هم به خبرنگاران پیگیر گفت: «مردم فهمیدند آنچه من گفتم کاملا درست است.» ترامپ اندکی پیش از آنکه هوادارانش کنگره را اشغال کنند، از آنها خواسته بود همزمان با تشکیل جلسه مشترک سناتور و نمایندگان برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری به سوی ساختمان کنگره بروند.

شورش بزرگ چهارشنبه گذشته در واشنگتن دی‌سی به کشته شدن پنج نفر انجامید که یکی از آنها از نیروهای پلیس بود. گفته می‌شود پس از ورود شورشیان به ساختمان کنگره دست‌کم سه نفر از نمایندگان آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر، یکی از اعضای کنگره آمریکا از احتمال رخ دادن یک توطئه تروریستی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد. به گفته کانر لمب، هزاران نفر از افراد مسلح که کنگره را محاصره کرده‌اند، می‌توانند یک اتفاق تروریستی بزرگ رقم بزنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار